Caroline in Cape Town :-)

EK is piek fyn

Helloooo allemaal,

Na meer dan 6 maanden dan eindelijk een teken van leven! Na veel mailtjes, kaartjes, smsjes en telefoontjes moest ik wel! Zit ik dan op het balkon, in het zonnetje met mijn laptop op schoot.

Mijn leven is mooi hier. Jullie kennen me, geen nieuws is goed nieuws en al helemaal als het hier zomer is. Het is jammer dat ik vijf dagen per week werk want ik kom tijd tekort voor leuke dingen. Ik werk voor Shell, een echte kantoorbaan wat niet echt iets voor mij is. Gelukkig staat er een voetbaltafel in de kantine waar ik een paar keer per dag flink wat energie in kwijt kan en heb ik collega’s uit Europa en Afrika waar ik het leuk mee kan vinden. Lichamelijk zou ik beter aan de benzinepomp kunnen staan, want aan het einde van de dag doet mijn kont echt pijn van het zitten en ik kom stuiterend van de vele energie dat kantoor uit. Toch is deze baan, voor nu, de enige mogelijkheid voor mij om een langere tijd in Kaapstad te zijn met een werkvergunning en een inkomen. Ik probeer dan ook elke dag na het werk en in het weekend zoveel mogelijk van Zuid-Afrika te genieten. Veel naar het strand, beachvolleyballen, braaien, surfen en feesten! Ik woon net als de vorige keer bij Angie, een zuid-afrikaanse vriendin, in huis. Veel gezelligheid in huis en het is maar vijf minuten lopen van het uitgaansleven en een kwartiertje van mijn werk. Ik zit ook vaak bij Jason thuis. Hij woont in een groot huis met 2 Zuid-Afrikaanse en 6 Congolese mannen. Een gezellige boel. Elke dag na mijn werk is er al gekookt en vaak zitten we ’s avonds met z’n allen in de tuin om een kampvuur terwijl de mannen wat gitaar spelen en zingen. Ik mompel ook altijd leuk een beetje mee...

Jason en ik hebben in december een auto gekocht (Hyundai Accent) en touren er lekker mee rond. Enige nadeel van onze auto is dat je hem op slot kunt doen terwijl de sleutels er nog in liggen, nou dan moet je net ons hebben! We hebben al 3 keer in onze eigen auto moeten inbreken. Gelukkig zijn we professionals en hebben we maar een paar minuutjes nodig om de auto, zonder schade, open te maken. De relatie gaat op en top, maar helaas werkt dit land, met de geschiedenis van apartheid, nog wel eens tegen ons. Zo werd Jason al in een paar bars geweigerd terwijl ik door kon lopen, krijgen we regelmatig rare opmerkingen naar ons hoofd en we hebben problemen gehad met verschillende ‘witte’ politieagenten. De ergste situatie was wel op kerstavond. Jason had opgetreden en we wilden nog even een drankje doen in de Irish pub 300 meter verderop voor we naar huis gingen. Terwijl we liepen werd Jason keihard tegen de muur gesmeten door een agent en werden zijn zakken doorzocht. Toen de agent klaar was wilde ik een verklaring waarom hij zo handelde. De agent stond te lachen en keek me niet aan, dus legde ik mijn hand op zijn schouder. Dat had ik niet moeten doen, hij smeet mij ook tegen de muur en Jason sprong tussen mij en de agent in. Meteen werden we met peperspray in onze ogen en mond gespoten. Het enige wat ik kon zien was dat de agent er steeds meer lol in kreeg, terwijl de andere ‘gekleurde’ agenten ons begonnen te beschermen tegen hem. We werden door vrienden in een taxi geduwd en nadat we onze ogen hadden schoongemaakt met melk zijn we naar het politiebureau gegaan. Zaten we dan om 3 uur ’s nachts kerstavond. De agent moest zich komen melden en moest net als ons een verklaring afgeven. Hij vertelde de inspecteur dat hij ons drugs zag dealen, gelukkig was zijn partner het er niet mee eens. Nou goed, veel kan je niet doen tegen een agent, maar de blik in de ogen van die racist toen hij terug naar het bureau werd gefloten was voor mij al genoeg. Het leven is hier net wat harder en corrupter. Er is veel meer criminaliteit, maar dat is gezien de ongelijkheid ook niet gek.

Ik heb visite gehad! Miriam, Rutendo en Cees waren hier in februari. Het was vooral flink bijpraten, bier en wijn drinken. Altijd goed. Erick een jongen die met ons werkte in Zimbabwe woont nu ook in Kaapstad dus we hadden een kleine reünie. Begin van deze maand was Janneke (mijn moeder) hier met haar vriend Bart en mijn oom Rien en tante Jaqueline. Zij hebben iets meer dan twee weken rondgereisd. Ze begonnen en eindigden hun vakantie hier in Kaapstad. Jason en ik zijn met ze naar Paarl, Stellenbosch, Kaap de Goede Hoop en naar de township Gugulethu geweest. Altijd leuk om visite te hebben! Rond 4 mei komen Mirjam (van Mameren) en Leon hier ook naartoe. Ik kijk naar jullie uit!

Op het moment ben ik veel aan het feesten met vrienden want Jason is aan het touren in Amerika. Samen met Mermans een goede vriend van ons speelt hij in de playing for change band. Een band met muzikanten van over de hele wereld. De Playing for Change Foundation probeert de wereld dichter bij elkaar te brengen door muziek. Dit doen ze onder andere door een film uit te brengen volgende maand, muziekscholen te bouwen over de hele wereld en rond te touren met hun band. Ze spelen deze twee weken in Texas, Los Angeles (Hollywood), San Fransisco, Seattle en New York. Niet normaal! Vanavond komen ze in een tv show van Jay Leno die gemiddeld door 15 miljoen mensen wordt bekeken. Kijk op www.playingforchange.com (Bij tabblad foundation zie je een videoclip van Jason en Mermans), ook op youtube zijn er verschillende filmpjes van playing for change te vinden.

Nou ik heb mijn best gedaan om een flink stuk te typen en heb ook helemaal niks meer te vertellen. Helaas zijn al mijn foto’s van de laatste vijf maanden gewist. Dus hier wat foto’s van de laatste maand en nog een paar die collega’s op hebben gestuurd.

Soos julle almal kan lees gaan dit nog baie goed met mij. So moe nie bekommeerd wees nie, ek is piek fyn. Julle is almal welkom om hier in Kaapstad ’n draai te kom maak!

Laughing

Veel liefs,

Caroline

Reacties

Reacties

Remy

He kleine blonde Afrikaan,

Ja daar zaten we dus op te wachten, een teken van leven. Je ziet er goed uit en Jason lijkt me een geweldige kerel! Leuk ik heb hem even op youtube bekeken. Onder ' Nda ' staat hij ook met een heel mooi nummer zag ik net. Geniet van alles!! O trouwens... we missen je ADHD gedrag wel in de kroeg!

Zoen kus knuffel

Cees Versteeg

Een bericht van Caroline waarin ze helemaal is zoals ze is.
Ik heb een heerlijke week gehad in Kaapstad, met Jason, Caroline, Miriam, Rutendo, Erick en zijn nieuwe vriendin. Als ik wist hoe het moest had ik een foto bijgevoegd, maar ik weet niet hoe...
Caroline, 'keep going strong' en nog wel bedankt, Cees

Bregt

Hey sjikkie!

Leuk weer wat te lezen over je leventje daar! Mijn kont doet ook zeer van het zitten, ff mn enkelbanden opgerekt met snowboarden, of nou ja, was t maar met snowboarden, het was in de lift :( ha ha.
Geniet daar lekker, vooral buiten de kantooruren (de vuurtjes klinken echt lekker zomers!!)en maak ze in op de voetbaltafel!

liefs Bregje

Evelyn

HEy chica

Wat goed om wat van je te lezen, eindelijk een teken van leven en gelukkig gaat alles nog goed daar!
Ben jij ff blij met tafelvoetbal hahaha, heb je al competitie opgezet? Daar heb je je sportopleidingen voor gedaan toch hahaha, geintjuhhh!
Vervelend dat jullie ook van die nare dingen meemaken, daar kunnen we ons hier niet echt wat bij voorstellen denk ik.
Gaaf dat Jason nu aan het touren is door Amerika,hoelang blijft hij nog weg?
Succes met alles en we spreken elkaar!

dikke kus eef

mieke

eindelijk! zozo, dat duurde nogal voordat we nog eens iets hoorden! ik denk dat ik binnenkort nog maar eens moet bellen, dat blijft toch de beste manier om nieuwtjes te vergaren.
wel heftig, dat verhaal van kerstavond. walgelijk gewoon.
maar ook supercool dat jason nu aan het touren is. we moeten hem snel een keer ontmoeten! ik ben echt nieuwsgierig naar hét vriendje!

Mo in Kenya

Hey lieffie!
Jij bent helemaal op je plaats daar, GOED ZO! Alleen nog even een andere baan bemachtigen, waarin je al je energie kwijt kunt. Hoewel... wie neemt dan de rol over 'to get the party started'? ;-)
Multiculti relaties zijn ook hier een zeldzaamheid, alleen neemt het niet zulke racistische vormen aan als bij dat Kerstavond incident. Toch heb ik in de supermarkt in de rij voor de kassa altijd de neiging om Ago even aan te halen, zodat mensen weten dat hij mijn partner is en niet mijn chauffeur/ boodschappenjongen (want dat is pijnlijk genoeg vaak de rol van de Kenyaan als hij/zij met een blanke op stap gaat). Probeer er vooral de humor van in te blijven zien, hoe moeilijk dat soms ook is. En weet dat jullie een MISSIE hebben, om al die achterlijke blanke racistische gladiolen daar te laten zien hoe het ook kan, black&white coexistence, hahaha.
Dikke knuf, Mo (& Ago natuurlijk)

Robbert de Zwart

Heyyyy Carolientje,

Zo te lezen heb je het leuk in Kaapstad. Ik heb je idd. proberen te bellen maar zonder resultaat. Kan je misschien nogmaals je nr. doorgeven? Doe Jason ook de groeten en zeg maar dat mijn springbok braaf in de wei staat zonder ontsnappingspogingen :-)

Binnenkort vlieg ik voor een maandje naar Nepal.

Dikke kus!

jacqueline en rien

hallo caatje vacantie was geweldig mooi en leuk, hopelijk gaat alles goed met Jason. terwijl ik dit tik regent het hier pijpenstelen bij een temperatuur v 11gr.
de foto s en film is leuk en komt snel jouw kant op,doe iedereen de groetjes daar en houw je haaks. kusjes vanuit kerkdriel jac en rien.

jacqueline en rien

ps: heb 1 leuke foto verstuurt naar je mail adres

floorke

Ha lieverd...o ik kom even op bezoek okeee!!!!!!!! Ik ben net terug en is weer heel erg wennen kou en vies weer en alles blijft hetzelfde, maar de zomer komt eraan.
Jeetje ik zat bij je verhaal alweer te walgen van die achterlijke randdebiel, wat moet je dan toch een rotleven hebben als je zo bent! Jullie zien er heel gelukkig uit en zo leuk dat je moeder is geweest heeft ze het nu ook echt gezien.
Lieverd liefs voor jou en je geliefde en iedereen daar en ook voor Angie, ik bel je snel even om bij te kletsen goed,
Dikke kus

wim lam lion

Hai Caroline,
fawaka, blij van je te horen, ik ben in den haag en baal stevig van de kou hier, wat een nare ervaring van die racistische agent, die kan het niet hebben dat je Jason omgaat, domme jaloezie, jammer dat je zover bent anders konden we een rondje Scheveningen doen,
tang boeng en brazzas,
wim

karin

Heey caatje

Fijn om weer eens van je te horen
Gisteravond al eea van je moeder en bart gehoord, ook van hun belevenissen van hun bezoek aan afrika
Ze hebben het heerlijk gehad hé?

Top dat je het zo fijn hebt met Jason en leuk dat we hem nu eens kunnen bekijken hihi

Hier is het nog fris en we snakken naar een zonnetje.
De competitie gaat volgende week beginnen, ik zit in een team met norman, remy en ellen v.d. bosch, dus heeeeeel gezellig

nou meid, geniet van je leventje daar
liefs karin

Linda

Hi MINI!

Wat goed om wat van je horen! blij dat je nog op aarde bent.

Je baan bij Shell klinkt inderdaad niet heel erg ''Caroline'', maar je hebt in elk geval je tafelvoetbal, mooi weer, warmte, Jason, Afrika dus wat wil je nog meer! Het klinkt in elk geval super, hoewel die discriminatie me heel erg lijkt om mee te maken... :(

Zijn er al kaartjes te krijgen voor het WK? Wie weet komen we naar je toe.

16 mei gaan we trouwens een reis maken naar Kuala Lumpur, Java en Bali. Can' t wait anymore!!!!

Lieve chica, pas goed op jezelf en geniet ervan.

Dikke zoen,
Linda

Linda

PS: Ook een zoentje van Ivar

johan

Hoi Toppertje.

Goed te horen dat het zo goed met je gaat.Je leventje lijkt me niet saai.ondanks je baan bij shell.
Goed te horen dat je zo,n leuke vent hebt ontmoet.
Hij moet wel heel bijzonder zijn !!!!

Bij de Bosjes gaat alles goed .De mannen worden groter en groter en Dennis heeft wel 100 vragen afgevuurd over pepperspray en politie en apartheid.

Voor de jongens allemaal niet te vatten . Meis pas goed op je zelf en blijf genieten .Ik hoop je gauw weer eens te zien als je in de polder bent.

xxx johan ellen en de mannen

Eva

He ouwe hockeyer,
superleuk om weer eens wat van je te horen.
Ik blijf je nu in de gaten houden en je mooie verhalen lezen.
x Eva

Marvin Molenaar

Hey Caroline,

Wat leuk dat je in Kaapstad woont en daar goed je draai hebt gevonden. Het is al een tijd een geleden dat ik wat van je gehoord of gelezen heb (my mistake :)). Ook goed te lezen dat je een leuke vent hebt gevonden.

Wel een beetje moeilijk voor te stellen, dat verhaal over die politie. Kunnen ze die vent niet gelijk tegen een muur zetten?

Nou, ik hoop dat het je daar allemaal goed gaat. Veel plezier en neem shell maar op de koop toe voor het goede doel.

Groetjes,

Marvin

Vreny

Hey Caroline,

Ik weet niet of je mij nog herken maar denk aan alo Groningen. Wat leuk om te lezen dat je in Zuid Afrika zit. Wij hebben net een jaar in NZ gewoond en heel veel problemen met de papieren/ vergunningen dus wij moesten terug.

Ik hoop dat het voor jou allemaal gaat lukken

Succecs!!

Kus Vreny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!