Caroline in Cape Town :-)

Nog 2 weken vakantie vieren..

In juni ben ik naar Kaapstad gevlogen om te feesten en gezellig te doen met Floorke (vriendin van culturele antropologie). En dat is zeker gelukt! We hebben een wijntour gedaan in Franshoek, naar Nyanga (township) geweest waar Floorke onderzoek heeft gedaan en lekker gegeten en gedanst. Na een week Kaapstad ben ik voor 10 dagen naar Zimbabwe geweest. Het was heerlijk om weer terug te zijn! Ik hebmijn vrienden opgezocht, veel activiteiten van het sportproject mee gedaan en weer een paar nieuwe plekken bezocht. Toen ik er was werd er door de sportleaderseen sportdag georganiseerd voor kleuters. Het was eentopdag met een paar honderdkleuters. Het gaat wel heel erg slecht met Zimbabwe. De inflatie blijft groeien, de supermarkten zijn leeg, er is maar een paar uur electriciteit per dag, ook stomend water is een probleem. Veel mensen kunnen maar 1 maaltijd per dag eten en geen schoolgeld betalen. Er zijn veel Zimbabwanen dievluchten naar Zuid Afrika en hier wonen in kerken of buurthuizen. In Pretoriaben ikeen kerk binnen gelopen waar veelZimbabwanen wonen. Het is echt te onmenselijk voor woorden hoe deze mensen (over)leven. Sommigehebben een traptree als bed en er hing een verschikkelijke stank.Ik voelde meergschuldigom daarnaweerals toerist van alle luxe tegenieten.

Na mijn tijd in Zimbabwe heb ik 2 reizen begeleid voor Djoser. De hoogtepunten warenweer de feestavonden in Kaapstad, de walvissen, de safari in Kruger en ik heb weer gesprongen(hoogste bungy jump van de wereld 216 m)! Lekkerrr... :-)
Vanavond zet ik mijn tweede en laatste groep af op het vliegveld in Johannesburg. Zelf blijf ik nog tot 11 september feesten en surfen in Kaapstad! Jihoeeee..... daarna weer naar school...

Reacties

Reacties

Charlotte

Hoi Caroline,

Leuk om te horen dat het zo goed gaat in Zuid Afrika. Mij verder ook alles prima in Indonesie, vermaak me goed.

Groetjes,
Charly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!