Caroline in Cape Town :-)

De tijd vliegt....

Ik ben bezig met een tussentijds verslag voor mijn onderzoek, wat betekent dat ik op de helft van mijn tijd zit hier in Kaapstad. De tijd gaat te snel want ik wil nog lang niet terug naar Nederland!

Onderzoek doen in een stad die je goed kent heeft voordelen. Je kent de weg, veel mensen en je bent gewend aan het dagelijks leven. Het heeft ook zijn nadelen juist omdat je zoveel mensen kent die je willen zien en omdat het straatbeeld zo normaal voor je is vallen bepaalde dingen niet meer op. Ik heb leuke weken gehad in het Greenpoint stadion. Beetje stoer doen met de bouwvakkers en heel wat informatie kunnen verzamelen. Tot er vorige week een kleine staking was onder de bouwvakkers en er een nieuw beleid is gemaakt voor journalisten om, naar mijn mening, de negatieve publiciteit niet naar buiten te brengen. Ik kreeg de boodschap dat ze mij liever niet meer in het stadion hadden omdat er op dit moment veel dingen gebeuren die de managers anders zouden willen zien. Ik kon ze niet overtuigen dus laat ik het maar zo. Ik heb veel contacten gelegd en zal nu via de vakbond, de buurt en de bouwvakkers met wie ik contact heb meer informatie verzamelen. Afgelopen weekend kwam ik de project directeur en manager human resources van het stadion nog tegen in een foute Israëlische club. Ze hadden al flink wat op en gaven me cocktail na cocktail. Ik heb meteen even een deal gemaakt dat ik ze binnenkort nog even kom interviewen. Ben benieuwd of ze het nog herinneren want ze vertrokken kachellam in hun dikke vette BMW. Uiteraard net als iedereen hier, die gedronken heeft, reden ze zelf naar huis.…

Buiten het onderzoek zijn er zoveel leuke dingen... teveel om allemaal op te noemen!

Twee weken geleden was er een internationaal jazzfestival in Cape Town en het was geweldig. Net als elk jaar werd er eerst een gratis concert gehouden met grote artiesten op de markt. Alle mensen die geen kaartje konden betalen voor het festival konden hier komen swingen. Iedereen ging uit z’n dak! Van mijn Congolese vrienden, die moesten optreden op het festival, kreeg ik een kaartje voor de dag dat de Zimbabwaanse artiest Oliver Mtukudzi speelde. Er waren honderden Zimbabwaanse feestgangers en ondanks dat het een big party was werd er ook een aantal keer stil gestaan bij de familieleden in Zim en de verkiezingen die op diezelfde dag werden gehouden. Hoe langer het duurt voor de verkiezingsuitslag er is hoe banger de mensen hier worden. Je merkt dat elke Zimbabwaan dolgraag terug wil naar zijn land en familie. Het zijn leraren, dokters en verplegers die hier werken als vuilnisman, nachtbeveiliger of souvenirverkoper. Toch kunnen ze vanuit hier hun familie in Zim beter financieel ondersteunen. Weg met Mugabe!!

Komende 2 weken zit ik in Malawi. Ik ga Jeltje (oud hockeyteammaatje) opzoeken die daar voor 2 jaar als verpleegster werkt. Jihaaa op vakantie!!

Aan Jogchem, Tonnie en alle vrienden die de 23ste losgaan op de bruiloft: Heel veel plezier en maak er een hele mooie dag van! Ik zal zeker een paar biertjes op jullie drinken en verwacht een paar foto’s! De trouwkaart is aangekomen en staat op m’n nachtkastje!

Liefs uit de Kaap

Reacties

Reacties

Mo (in Kenya!!!)

Lieve Car,

Klinkt nog steeds helemaal super daar op de Kaap. Jammer dat de tijd zo snel voorbij gaat. Maar voor je het weet zit je weer ergens in Afrika. Geniet in Malawi en kijk uit met de Malawi Gold (maar dat is een verhaal voor bij het kampvuur).

Dikke kus, Mo

Janneke

Hallo lieverdje,
Gezellig om zo 's morgens als je dec opent je nieuwe berichten te ontvangen met leuke foto's. Ik begrijp dat Jogchem en Tonnie gaan trouwen??? Vanaf hier wens ik ze een mooie dag toe en natuurlijk alle geluk van de wereld!!
En voor jou Caroline, een fijne reis naar Malawi, veel plezier en groetjes aan Jeltje. Wij zijnm benieuwd of je Marianne en Henk daar nog gaat ontmoeten.
Dikke kus en liefs van Bart en Janneke

Ellen van den Bosch

Hoi Caroline,
Meid wat klinkt het toch allemaal goed wat je aan het doen bent. Ik word bijna jaloers op je. Nee hoor, echt top dat je goed bezig bent, met het onderzoek en alles wat je daar mee maakt. Ik kan me voorstellen dat je nog niet terug wilt. Toch wel raar, als ik je hier weer zie, dan besef ik me eigenlijk niet wat je daar allemaal meemaakt. Ik vind het echt heel leuk om al je reisverhalen te lezen. Natuurlijk vind ik het ook leuk om je weer "live"te zie, maar dat komt weer snel genoeg. Geniet ze en werk ze daar. Veel liefs Ellen en natuurlijk een dikke knuffel van de jongens

Linda

Hi Caroline!!!

Wow wat een geweldige verhalen weer uit Zuid Afrika. Zo te horen vermaak je je uitermate goed! Geniet van je vakantie in Malawi en wij willen je hier in NL wel weer eens zien...

Dikke kus Linda

johan

Hoi geweldenaar...

Leuk weer even een berichtje.. Jij bent net de kleine hiawata in een spannend boek. Geniet er maar lekker van en houd ons op de hoogte .Uiteraard zie ik je weer graag live maar jij hebt het daar goed naar je zin en nog genoeg te doen dus we wachten maar weer af tot je terug komt..

Veel liefs van Ellen en mij xxx En de boys natuurlijk

Melissa

Hi Caroline,

Zoals te verwachten heb je het naar je zin.
Ik kan begrijpen dat je niet meer naar Nederland wilt komen. Veel succes met je onderzoek.

Melissa

Monique

Hi Ca..!

Helemaal super om weer iets van je te horen, en om te lezen dat het goed met je gaat! echt om van te genieten.. :) Ben benieuwd wanneer ik je weer hier in NL ga zien:)

Liefs, Monique en ook van Maarten natuurlijk!

Saar

Caroline!!!

Leuk om weer even wat van je te horen en te lezen. Zoals verwacht red je je weer prima en geniet je (ondanks de studie) van de goede dingen in het leven.. Plezier in Malawi lieverd!

Kus kus

Wim Paramaribo

haaaaiiiiiiiiiiiii, Caroline,
fawaka,
leuk verhaal, goed zo, je vergeet niet te feesten,
tang boeng en take care,
brazzas,
wim

liona

Lieffie wat een leuk verhaaltje antropologe is spe. Maar het bevalt goed dus daar? ik ben heel jaloers zit hier achter mijn computer op het werk :( Heel veel succes en kom je als je terugkomt weer keertje pyamaparty bij mij houden?

hele dikke xus

Bregje

He collega!

Same same but different, I dont wanna go home either!! De tijd vliegt als een supersonische bromvlieg vindt je niet? Ga nog ff lekker genieten daar! maar zo te lezen doe je dat al. Veel plezier op je vakantie en succes met het overtuigen van de dronken stadiondirecteur (wat een verhaal, ha ha) Hier in India alles supergoed!

Groetjes Bregje

Berinda

Ha lady,
jeetje wat een verhalen, wat maak je toch allemaal weer mee! Je bent een echte antropoloog aan het worden, lekker participerende observaties aan het doen ;-) Had het natuurlijk niet anders verwacht maar toch erg leuk en fijn om te lezen dat je je daar kostelijk vermaakt! Veel succes en plezier daar. Dikke zoen Berinda

Carolinaaaaaaaaa

Weer een mooi stukje geschreven
Ff kopieren en plakken en je hebt weer wat voor je onderzoeksverslag ;-)
Aanpakken die corrupte bende!!

x Ronald

karin van velthooven

heej caroline

leuk om al je verhalen te lezen en fijn ook dat je het zo naar je zin hebt.

heel veel succes nog met je onderzoek

groetjes Karin

Charlotte

Hoi Caroline,

Je zit er al enige tijd, maar dan nu toch eindelijk een berichtje van mij. Ik vind dat je echt een super onderzoek doet en ga nu tijdens de afrika dag dan ook naar een lezig over de gevolgen van dit voetbalevenement.

Aan je verhalen te horen bevalt het je verder prima. Als je trug bent weer een keer afspreken, want bij mij gaat het ook niet lang meer duren voordat ik naar het buitenland ga.

Groetjes,
Charly (Zimbabwe)

vincent

hey Caro,

Schrijf eens wat vaker op je blog zeg. Je maakt duizend dingen per dag mee en ik mag alleen dit kleine beetje meeleven!
Foute Israelische club... klinkt goed. Marreh, stay out of trouble. Hoewel je daar geloof ik erg goed in bent. Ontwapend en down to earth. Altijd makkelijk.
Ontmoet je af en toe een reisleider daar of ben je daar op dit moment helemaal los van? Wat zijn je toekomstplannen? Ga je je daar vestigen of reisleiden? Vind dat je super bezig bent en hoop serieus wat meer van je te lezen. Wat zijn je bevindingen t.a.v. je onderzoek zo ver? Wat heb je meegemaakt tussen de bouwvakkers? Ga je ook naar Mitchels Plains of ander townships voor je onderzoek (of voor je lol)?
In Haarlem heb ik deze week een groep Poolse exchange leerlingen op bezoek gehad. We zijn een dag naar Amsteram geweest en een dag naar de duinen en het strand. Alle leuke dingen mocht ik begeleiden, de saaie dingen deden mijn collega's. En mijn lessen vervielen gewoon. Leve het onderwijs. Over een maand gaan we met onze tweetalige klas naar Polen. Maar voor die tijd nog een Djoser juniortje naar Egypte. We gaan op en cruise schip. Ha, heb ik nog nooit gedaan! Cruise op de Nijl. Eindelijk na al die jaren!
Hey, veel liefs en maak lange dagen, niet te veel slapen, dan heb je meer tijd over.
Vincent

Floorke

Heeeeeeeeeeee lieverd,

Zooo leuk ik kom eraan.....al die rare mensen die zie ik dan weer terug op de foto nu voor mij alweer een jaar geleden,
Volgens mij doe je het heeel goed en nu zit je denk ik al in Malawi ben heeel benieuwd en kom je wel weer hier wonen of blijf je daar? ahahahha

He ga maar heel veel genieten elke dag en als je terug bent drinken we op het terras een biertje en maken we nieuwe plannen en als je daar nou gaat wonen kom ik heel vaak langs.
Ben benieuwd of je die mannetjes in de bmw nog hebt gesproken, je komt vast wel aan genoeg informatie.

Heel veel plezier en succes nog en ik bel je binnenkort nog even als je terug bent van vakantie hahahah

kus kus

marijn!

Hola Chica!

Hahaa ook leuk om eens iets over je onderzoek te horen! Ik bel je snel weer als je weer in Zuid - Afrika bent voor mooie details ;-) dikke kus!

tante jac. oome rien

holla caroline
leuk dat alles goed gaat met je.
eenleuke vacantie en let goed op jezelf.
een nieuwtje joyce heeft een baan in het carolusziekenhuis wij zijn er heel blij mee.
dir is mjin eerste email knap he.
groetjes uit kerkdriel dikke kus.

Bart

He kleine,
Hou je nog wat energie over voor de komende verhuizingen? Dat zal aanpoten worden!
Fijn dat alles met jou goed gaat in het Afrikaanse. Ben jij nog bij Ajax Capetown geweest? Voor de komende andere halve maand wens ik je nog veel plezier en een goede voorbereiding op het afstuderen enne.... pas goed op jezelf. Liefs Bart

Sebasss

Jaaa mooie verhalen allemaal weer kleine!!

Argentinie, Colombia, Tjechie, Mexico, Suriname, Mozambique....en nu Malawi ach ja wij volgen je wel gewoon over het internet. Al ben ik nooit uit Europa geweest, het voelt alsof ik al op heel veel plekken ben geweest door jou!!

Maar goed naast dat onderzoek en andere dingen heb je vast en zeker ook al een leuke vent ontmoet of ben je nog steeds zo'n losbol? Even een prive-mail naar mij dacht ik zo... Verder geniet in Malawi... en please kom gewoon weer naar huis in juni!

One love

Mirrieeeee

Hey chickie,

Jeeeeemig, wat zie je er goed uit!!! Je vermaakt je echt helemaal daar! Lekker, leuk om je foto's te zien!
Genieten en een nieuwe garderobe, zie ik?? En wie is Jason??? hahaha

Hier alles helemaal goed! Afgelopen weekend vrijgezellenfeest gehad en we zijn helemaal los gegaan in Heerenveen.... erg veel gelachen! Maar heb je wel gemist hoor, we doen het nog een keer over, dan doe ik de ring gewoon even af! Wat maakt het uit!
We gaan er zeker ook een mooie dag van maken, thnxs voor je bericht! Jij heel veel succes nog daar en we denken de 23ste zeker aan je.

Dikke kus Tonnie!

Mirrieeeee

Janneke bedankt voor je gelukswensen..... Het komt helemaal goed! Groetjes!

Stans

Hee Caatje! Zo te horen gaat het allemaal goed met je daar! Ik heb je verslagen gelezen, leuke en mooie foto's gezien, klinkt weer geweldig! krijg de indruk dat je niet meer terug wilt, gelijk heb je!! Geniet er nog maar van en tot horens.....dikke kus

Dre

Jaaaaa wie is die Jason?? haha samen een beetje pasen vieren?? Nou als het wat is... keur ik hem goed! :-)

We missen je hier op ut werk dus kom gauw terug.... doe je toch niet!!

Erik

Sorry beetje late reactie... maar ja zoals je zelf al zegt; de tijd vliegt! Ook hier in Nigeria!

Leuk dat ik je nog steeds kan volgen al hebben we elkaar al 3 jaar niet meer gezien! Hoogste tijd dacht ik zo. In juli ben ik voor een maand in NL dus een biertje, bitterballen en goeie gesprekken lijken mij een strak plan!

Zet hem op met je onderzoek kleine!!

Kus

Marjan

Het blijft heerlijk om je avonturen te lezen, dus lekker doorschrijven over al je belevenissen! Ik ga nog maar een weekje naar de sneeuw !! haha, dat is weer eens wat anders dan al die zon waar jij van geniet!
Nog veel plezier en nuttig werk!

groetjes, van Dirk en de kids!
Kus, Marjan

Lony

He Caroline,
leuk om je berichtje weer te lezen. Hier begint het eindelijk te zomeren en kunnen we dus weer lekker buiten leven. Haalt het natuurlijk niet bij ZA maar in ieder geval hebben wij onze eerste braai ook alweer gehad ;-) Groetjes ook van Rob en de meiden!

Linda & Guus

Hoi Caroline! Eindelijk, eindelijk, eindelijk weer eens tijd om achterstallige mail te lezen. Ik vind het ontzettend leuk om je reisverhalen te lezen, dus wel blijven sturen hoor! Hoe lang blijf je nog weg? Nou ja, je zal daarna wel weer een andere reis op het programma hebben staan, dus je zal nooit lang in Nederland zijn als je weer terug komt! En je hebt groot gelijk, niets mooiers dan reizen en mensen ontmoeten. Ik heb je al zo lang niet meer gezien....Maar vind het daarom extra leuk om je te volgen via je blog! Dag meid, geniet, geniet, geniet!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!