Caroline in Cape Town :-)

Op naar Centraal Amerika!!

In Zuid Bolivia zijn we 2 dagen de Salar Uyuni ingeweest, de grootste zoutvlakte ter wereld. Heel bijzonder. Hierna door naar Potosi, de hoogste stad van de wereld. Gelukkig hebben we allebei geen last gehad van hoogteziekte, waar sommige wel last van hadden. Via Sucre en Santa Cruz zijn we doorgereisd naar La Paz, de hoofdstad. Hier hebben we de Death Road, een levensgevaarlijke weg met een steile afgrond naast je, afgebiked. Je ziet overal kruisjes langs de weg voor mensen die hier zijn overleden en buswrakken in de afgrond. Gaaf om hier te mountainbiken, maar omdat mijn rem er soms mee stopte ook best spannend! We wilde hierna meteen door naar Peru, maar er waren demonstraties aan de gang tegen de regering en volk, vooral de mensen van platteland, sloten heel La Paz af met wegblokkades. De demonstraties en rellen waren heftig en buiten dat wij en keer met de CNN filmploeg mee zjn gelopen heb ik ook een keer flink moeten rennen voor traangas die de politie in te volle straten gooide. Niet normaal hoe dat spul bijt! Na een week vast te hebben gezeten zijn we met een minivliegtuigje naar Peru gevlogen.

We landden in Juliaca en zijn vanuit hier naar Lake Titicaca gegaan. Het mooiste vond ik de drijvende eilanden die helemaal uit riet bestaan, ook de huisjes, en waar mensen leven zonder electriciteit en lopen in traditionele kleding.
Toen naar Cusco van waar we een 3 daagse hike hebben gemaakt naar de Machu Piccu, de verborgen Inca stad. Vooral met zonsopgang is het geweldig als er nog geen bussen met toeristen zijn. Echt een mooi plekje op de wereld! Toen naar de Nazca lijnen geweest. Deze tekeningen van vogels en andere dieren zijn zo'n 2000 jaar geleden in de grond geslepen. Het is tot op de dag van vandaag een mysterie wie deze tekeningen maakten, en waarom.
Via Lima zijn we naar Mancora gereist in Noord Peru. Een surfersparadijs! Eindelijk weer lekker warm weer. We hadden een hostel aan het strand met een zwembad en we hebben weer gesurfd! Heel relaxed!!

Nu zijn we in Ecuador, echt een heel mooi land. Ons hoogte punt hier was dat we gister hebben geraft in Baños! Al was het niet zo ruig als vorig jaar op de Zambezi in Zimbabwe, het was heel cool!

Vanuit Quito vliegen we naar Bogota, de hoofdstad van Colombia. Hier blijven we 4 dagen en dan vliegen we door naar COSTA RICA! Hier zien we Ronald (goeie vriend van mij) die gezellig met ons mee gaat reizen naar Mexico City!