Caroline in Cape Town :-)

Argentina y Chile

In Mendoza (west Argentina), waar de beroemde argentijnse wijnen vandaan komen, hebben we een mountainbike gehuurd en zijn we wat wijnboerderijtjes afgegaan waar je wijn kunt proeven. Bij de 1e boederij waren ze zo dom om te gaan lunchen en ons achter te laten bij open volle flessen.... Op de terugweg zaten er veel meer bochten in de weg..!!??
Vanuit Mendoza door het Andes gebergte richting Chili gereisd. Te vroeg om te snowboarden want pistes gaan pas in juni open, helaas. We zijn gestopt in Uspallata waar we hebben gekampeerd. Hier is een deel van ´Seven years in Tibet´opgenomen! Die omgeving moesten wij natuurlijk even checken en wel te paard! Marijn had een leuk paard en hobbelde er lekker op los, maar ik had me toch een beest...niet te doen. Niet lopen als ik het wilde en soms gewoon wegsprinten, ik natuurlijk gillen voor mijn leven.
Toen door naar Puenta del Inca. Dit stadje dankt zijn naam aan de natuurlijk gevormde brug waaronder de inca´s vroeger in thermaalbaden badderden. Heerlijk warme waterbronnen waar we uren in lagen op sneeuwhoogte met het zonnetje op onze snoet.
Puenta del Inca ligt bij de hoogste berg van Zuid Amerika, de Aconcagua (6959 meter). Super mooi!!

Toen CHILI, het langste land ter wereld. Als eerst de Pacific Ocean opgezocht in Vina del Mar en Valparaiso, een stad opgebouwd tegen een berg met veel gekleurde huisjes en ascensoren (liften om naar hoger gelegen wijken te gaan). Hierna naar Santiago,
de hoofdstad. Zeker niet de mooiste stad, maar gezellig en we hebben ons hier prima vermaakt met straattheather en SANTA CAROLINA wijn! Toen Pichidangui, een piepklein dorpje met een geweldige baai. Heel wit zandstrand voor ons alleen, super goeie golven, maar helaas geen surfplank te huur.

Sad

In Elqui Valley (midden Chili) hebben we een observatory bezocht waar je leert over sterren en planeten en waar je ook door super telescopen alles kunt bekijken, erg gaaf! Ja ja naast heel veel relaxen leren we ook nog wat!
Nu in noord Chili, wat een natuur! Vanuit San Pedro de Atacama, een oase in de droogste woestijn ter wereld hebben we allerlei tours gedaan. In San Pedro zelf vooral veel bier gedronken met gekke Ieren...hihi!

Morgen op naar Bolivia!!