Caroline in Cape Town :-)

In love with Cape Town!!

Jaaa ben ik weer! Weer ff een update van alle mooie dingen in Africa!

Vanuit Windhoek (Namibie) hebben we met z'n 4-en een auto gehuurd, een volkswagen Chico. Net iets groter dan een fiat Panda zeg maar.
Daar gingen we dan een weekje cruisen door Namibie. En dat ging niet altijd soepel: Schokkend en stotend over het eerste kruispunt, want tja... ik ben een diesel gewend. Toen de bergen in op weg naar Swakopmund enkozen de mooiste route over onverharde weg, maar onze Chico trok het niet en op de eerste steile berg moest er uitgestapt worden en we moesten de Chico de berg opduwen. Lachend maar ook zwetend kwamen we boven. Toen de woestijn in. Door veel regenval waren er rivieren onstaan over de breedte van de weg, de eerste rivier knalde we leuk door, maar na een paar werd het too much en daar stonden we dan...ingesloten tussen rivieren, in de woestijn en een dikke onweerswolk boven ons hoofd! Na een tijd wachten reden we door de rivieren en kregen we een lekke band toen we de woestijn uitreden en het net donker werd. Bij een tankstation werden we door aardige mannen geholpen met de reserveband erop zetten. Vanuit Swakopmund zijn we doorgereisd naar Walvisbay waar we hebben gesandboard!! Een lekkere afdaling maken en dan weer omhoog worden gebracht door een leuke vent met een opgevoerde quad. ECHT COOL!!
Toen door naar Sesriem waar we de duinen wilde bekijken. We pakten het lekker op en zaten om 5 uur s'ochtends in de auto om de duinen bij zonsopgang te bekijken. Lekker rijden en plotseling stonden we vast in een rivier die weer door teveel regen was onstaan. Stonden we dan in het pikkedonker in een diepe rivier, afgebroken nummerplaat, rook uit de moterkap en een auto die niks meer deed. Eerst maar even gelachen en toen de auto eruit geduwd. Na 3 uur wachten in de woestijn werden we eruit gesleept en na 2 uur reparatie dooreen bus volDuitse mannen konden we weer op pad. Zij hingen boven de motorkap, wij stonden een ijsje te eten haha.Hierna hebben we nog het een en ander gezien van Namibie en onze Chico deed lekker mee al klonk hij niet goed meer, tja 4 vrouwen en een auto!. Namibie is echt een super mooi land en moet je zeker een keer heen. 1 tip neem een 4x4 wagen!!!

In Keetmanshoop hebben we onze auto weer ingeleverd en gingen we liftend door naar Cape Town. Na een uurtje hadden we de beste lift ooit. De man die ons meenam woonde in Cape Town en reed in 2 dagen, hij verzorgde zelfseen slaapplek voor ons bij vrienden van hem.
En nu CAPE TOWN!! Echt mijn stad. Leuke lodge midden in uitgaansleven, lekker stappen, drinken, surfen (nog geen haai gezien) en veel surfkleren kopen. Als surfbabes lopen we hier rond. We hebben leuke jongens onmoet die muzikant zijn in Cape Town, dus komen we op leuke feestjes en hebben we al djembee-les gehad! Ook net als vorig jaar deTable Mountain beklommen en naar Robben Island geweest. Mooi mooi mooi allemaal!

Morgen gaat Mirjam (Tonnie) weer naar Nederland. Zaterdag komt Rutendo, de vriend van Miriam, naar Cape Town en zij blijven hier nog 2 weken. Maandag gaan Marijn en ik naar Johannesburg en slapen daar 4 nachten bij familie van Marijn. Dan vrijdag de 11e vliegen wij twee naar Sao Paolo, Brasil Jihoeee!!

Dikke zoen