Caroline in Cape Town :-)

Back in Zimbabwe

Hello there,

Na bijna een jaar weg geweest te zijn ben ik back in Zimbabwe! Het voelt meteen weer als thuis. In Harare, de hoofdstad van Zimbabwe, werd ik opgehaald door Ivor en Jaqueline twee nederlandse ontwikkelingswerkers die ik ken van vorig jaar. Bij hun kon ik een nachtje pitten. De volgende dag lieten ze mij wat meer van Harare en hun werkplekken zien daarna stapte ik op de bus en kwam 4 uur later in Mutare aan.(klik op landkaartje)
Toen ik de bus uitstapte kwam ik de eerste bekende al tegen. Echt mooi om hier weer te zijn. Iedereen weer zien en al die verbaasde blikken. Vooral de sportleaders, atleten, straatkinderen en de kids uit de townships. Ook de mannen van het rugbyteam waar ik vorig jaar manager van was, ik heb natuurlijk weer even getraind! Overal hoor je weer 'How are you'?, zie je af en toe een aap, kun je op straat weer het lekkerste fruit kopen en ik krijg weer veel huwelijksaanzoeken haha...
Ik ben elke dag wel weer in de townships aan het sporten met de kids en ik ga deze maand nog een hockey en een tennis workshop geven aan de sportleaders. Aan het eind van de maand ga ik ook mee op teambuilding. Het gaat wel slecht met Zimbabwe, er is honger, hoge inflatie, werkeloosheid, aids en geen geld om schoolgeld te betalen. De eerste voorbereidingen voor de verkiezen van maart zijn begonnen en je ziet alweer ZANU PF en MDC meetings.

Het is echt cool om de nederlands meiden weer te zien. Ook Peter een nederlandse jongen werkt hier nu. Gezellig bier drinken, tennissen, golfen en vooral bijpraten en lachen.

Allright ik ga weer genieten van de Afrikaanse zon and move downtown again!

Kiss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!